Magazin
Giriş Tarihi : 23-11-2020 20:59   Güncelleme : 23-11-2020 20:59

Japon rock yıldızı Miyavi, canlı müziğin olmadığı bir dünyada nasıl performans sergiliyor?

Tüm yıl boyunca görmeyi başardığım tek canlı müzik beklenmedik bir yerden geldi

Japon rock yıldızı Miyavi, canlı müziğin olmadığı bir dünyada nasıl performans sergiliyor?

Tüm yıl boyunca görmeyi başardığım tek canlı müzik beklenmedik bir yerden geldi. Geçenlerde kendimi bir Cuma gecesi Tokyo'da popüler bir turistik yer olan teamLab Planets'te son "Miyavi Virtual" projesi üzerinde çalışırken rock yıldızı Miyavi izlerken buldum. Miyavi Virtual 3.0 bugün daha sonra satın alınabilir ve yayınlanabilir - bu, insansız hava aracı görüntülerini göz kamaştırıcı dijital sanatla harmanlayan canlı bir performans.

Bir noktada Miyavi, mavi-yeşil saçlı ve dalgalı bir canlı, coşkulu bir karakter siyah mürekkep yıkama tarzı dövmelerle kaplı çerçeve, mesafeli bir dirsek yumruğu için yanıma geldi ve uykulu hissedip hissetmediğimi sordu. Dürüst olmak gerekirse, bir nevi öyleydim - ışıltılı canlı yayın prodüksiyonları için kayıtların gece yarısını geçtikten sonra çok fazla beklemeyi gerektirebileceği ortaya çıktı.

Ancak 2020'de durum böyle. Koronavirüs salgını, yaratıcıları canlı izleyiciler önünde çalma ve hatta geleneksel stüdyolarda müzik videoları kaydetme becerilerini yok etmeye devam ederken, Miyavi ve yaratıcı ekipleri başvuruyor. teknolojiye - ve sıra dışı çalışma saatlerine - hayranların önünde performans göstermeye devam etmek için.

Miyavi, Tokyo'daki teamLab Gezegenler dışındaki bir insansız hava aracını takip ediyor.Görsel kei grubu Dué le Quartz ile başladı ve sonunda Unbroken ve Kong: Skull Island gibi Hollywood filmlerindeki roller de dahil olmak üzere modelleme ve oyunculuğu kapsayan solo bir kariyere başladı.

Diğer bir deyişle, Tam bir takvime sahip olma eğilimindedir ve 2020'nin de farklı olmaması gerekiyordu. Miyavi normalde Los Angeles'a dayanıyor ve bu yılın başlarında bazı filmler, TV projeleri ve bir Gucci kampanyası için ayrılmıştı. Ardından, son solo albümü Holy Nights, bir turla birlikte Nisan ayında piyasaya sürüldü. Ancak Mart ayı başında Miyavi kendini tekrar Tokyo'da buldu ve planların değişmesi gerektiği açıktı.

"Biz yaratıcılar için, biliyorsunuz, şu anda canlı performanslar yapamayız," Miyavi daha önce Zoom'dan bahsetmişti. "Bu yüzden yeni bir yol, yeni bir normal bulmak için gerçekten çok önemli bir zaman."

Başlangıç ​​olarak, Miyavi’nin hem Japonya'da hem de ABD'de çalışma ihtiyacı işleri karmaşıklaştırıyor. "Dürüst olmak gerekirse, birçok yolumuz ve birçok fikrimiz vardı ve ayrıca pek çok tartışmamız vardı çünkü kimse bunun nasıl olacağını bilmiyordu" diyor. “Her ülkenin farklı bir durumu vardır. Genellikle Japonya'da Tokyo'da ve Amerika'da bir takımım var, bu yüzden hepimiz konuşuruz.

Bu yüzden pek çok "müzik videosu çekmenin zamanı değil" diye duyduk. Dinledik ama durmadık çünkü Japonya'da o zaman bile plak mağazaları kapalı değildi. Bu yüzden normal bir kampanya yapmayı planlıyorduk ve hatta TV programları çekiyordum. ”

Ancak kısa süre sonra ABD'de iki müzik videosu çekmeyi planlamanın işe yaramayacağı anlaşıldı. Miyavi, "Amerika'da acil durum bildirimi çoktan gerçekleşti ve Miyavi'nin Amerika'ya uçamayacağını öğrenir öğrenmez, daha sanal yaratıma geçmemiz gerekiyor," diyor Miyavi. (Bazen üçüncü şahısla konuşuyor.) "Bu yüzden animatörlerimizle 'Holy Nights' için müzik videosu yapmaya başladık, böylece ben olmadan bir dünya yarattık."

Miyavi animeyi bıraktı. ABD'deki yaratıcı ekibi tarafından 10 Mayıs'ta YouTube'da geliştirilen ve "Miyavi Virtual" ın başlangıcı olduğunu ilan eden "Holy Nights" videosundan etkilendi. Ancak bir anime müzik videosu gerçek bir performansı yakalamaz. Bunun için yeni bir teknolojik yaklaşım gerekli olacaktır.

Yönetmen David Cihelna, Miyavi'nin ABD merkezli kreatif direktörleri Dyan Jong ve Annie Stoll ile bir sonraki single olan "Need for Speed" videosuyla hacimsel çekim kullanımı hakkında konuştu.

Gerçek bir performansa dayalı "sanal" videoya olanak tanır ve elbette şu anda geleneksel bir çekime göre güvenli bir şekilde yapmak daha kolaydır.

"Yaptığımız tek fiziksel çekim hacimsel bir yakalama stüdyosundaydı. Japonya'da, ”Cihelna The Verge'e anlatıyor. “Orada minimal bir ekibimiz vardı, hemen hemen Miyavi hareketlerinin 3D modellerini kaydediyordu. Takımın geri kalanı Zoom'daydı, onu uzaktan yönettim. "

"Bu teknoloji VR, AR arasında ve gerçeklik, bu yüzden gerçekten büyülendim ”diyor Miyavi. “Özellikle dövmelerimi ve saç stilimi yakaladığı için! Bu yüzden bir kostüm seçmek oldukça zordu - Yeşil bir şey giymeme izin verilmedi, gerçekten sağlam ve sıkı olmalı çünkü çekim sırasında yeşil bir arka planla çevriliydim. Hepsi hayal gücü. Gerçekten ilginç bir deneyimdi ve geleceği hissettim. Bence korona sonrası dönemin anahtarı, sanal bir dünyada ne kadar gerçek hissedebildiğimizdir. "

" Yakalama stüdyosunda, daha sonra kare kare olarak işlenen videoyu kaydeden düzinelerce kamera var. -frame 3D modeller oyun motorunda oynatılıyor, ”diyor Cihelna.

Geri kalanı (yüzde 99) tamamen sanal ve doğrudan Unity'de - kamera hareketleri, aydınlatma, set tasarımı, VFX, renk. Oturma odamda kamera çekimlerini kaydetmek için artırılmış gerçeklik bile kullandım. ”

Miyavi," Veri miktarı çok büyük, "diye ekliyor. "Yalnızca yedi dakikalık bir klip kullanabilirdik - daha fazla çekim yaptık, ancak David ve ekibinin tüm verileri gözden geçirmesi gerekiyordu ve bu verileri Tokyo'dan Los Angeles'a göndermek de çok önemli. Bunu gerçekten takdir ettim, tüm personel, David ve ekibi harika bir iş çıkardı. ”

Sonuç, Miyavi'nin başrolde olduğu bir video oyununa benziyor. Modelinin çözünürlüğü elbette geleneksel bir kameradan veya elle 3D olarak oluşturulmuş bir şeyden alacağınız kadar yüksek değil, ancak prodüksiyon diğer dünya çapındaki aksaklıklar ve parçacık efektleriyle buna dayanıyor.

"Bu çok iyiydi - gitar çalarken süper güçler kullanıyorum! " Miyavi gülüyor ve efektlerin daha sonra performansına göre eklendiğini sözlerine ekledi. "Onlar için gerçekten zor bir iş olduğunu biliyorum ama etrafta zıplamak benim için eğlenceli. Hepimiz manga ve anime, Dragon Ball ve Akira'yı seviyoruz, hepimiz aynı referanslara sahibiz, bu yüzden hepimiz insan olarak sohbet etmeden birbirimize bağlıyız. ”

Miyavi için bir sonraki adım, gerçekten çevrimiçi olarak nasıl performans sergileyebileceğini bulmaktı.

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, sonuçlar "Need for Speed" videosu kadar kaygan değildi, ancak birisinin Telecaster'larında teatral olarak Overwatch yayınlamaya daha uygun görünen bir ortamda bir web kamerasına parçalandığını görmek yine de çarpıcı.

"Oldukça zor - OBS'yi kurmak, bilgisayarımdaki sesi bağlamak ve ses miksajını, ışıklandırmayı ve her şeyi yapıyordum," diyor Miyavi. Bu yüzden bu tür şeylerde profesyonel olmadığımı fark ettim. Ama durmak istemedim çünkü her durumda yapabileceğimiz bir şey var ve ben de pes etmek istemedim - sadece [istedim] bir şey bulmak, ilerlemek için bir yol bulmak. Ve yine de mükemmel olmasa bile bunun doğru hareket olduğunu düşünüyorum, en azından hayranlarımla bağlantı kurup onlarla ve eserimle zaman paylaşabildim. "

Miyavi daha sonra yüksek teknoloji deneylerini canlı yayınla birleştirmeyi denemek istedi. "Tokyo'daki bir stüdyodan yayını dronlarla yaptık" diyor. "Denemem gereken en büyük öncelik buydu - dronların ne kadar uzun uçabileceğini bile bilmiyordum, anlıyor musun? Gerçek dünyada yapmaya çalıştığım yaklaşım da bu. ”

Miyavi Virtual Live Level 2.0, insansız hava araçları filosu dışında seyircisi olmayan sosyal açıdan uzak bir sahnede canlı bir davulcu performansıydı grubun etrafında vızıldıyor ve performansını yakalıyor.

Denemek gerçekten önemli, ”diyor Miyavi.

Göz at ... #MIYAVIVirtual -Level 3.0 @teamLabPlanets'te 4 saat evrene dalana kadar ... Hazır mısın?光 の 宇宙 に 飛 び 込 む ま で 、 あ と 少 し。 準備 は で き て る?

JPhttps: //t.co/FHsCALNugV

Yurtdışıhttps: //t.co/UmiHUwl0aa #MIYAVI #LDH #VirtualLIVE #teamLab pic.twitter.com/4FxyvJhcBP

— MIYAVI (@MIYAVI_OFFICIAL) 28 Ağustos 2020

Miyavi Virtual 3.0'ın bitmiş sürümünü görmedim, ancak gördüğüm kadarıyla benzer bir yapım gibi görünüyor - sadece görsel olarak çok daha etkileyici bir ortamda. Video çekimlerinin çoğu drone ile de yapılıyor ve Miyavi'yi çevreleyen aynalar ve ışıklar onu muhteşem bir boşluğun ortasında performans gösteriyormuş gibi gösteriyor. TeamLab Planets'in, birkaç yıl önce açıldığından beri Tokyo'nun Instagram beslemelerinde belki de en yaygın "sonunda oraya gittim" manzarası olmasının bir nedeni var.

Ancak 2.0'ın aksine, Sanal 3.0 olmayacak canlı olarak yayınlandı - önceden kaydedildi ve kullanılabilirliği süresince izlemek için 30 $ 'lık bir bilet almanız gerekecek. Japonya dışında, bugün 18: 00'dan itibaren görüntülemeye başlayabilirsiniz.

Fotoğraf: Sam Byford / The Verge

Miyavi'nin bu sanal prodüksiyonlarla daha sonra nereye gidebileceğini düşündüğünü bilmek istedim. Pandemiden önce bile, öncü Fortnite ile sanal konserler giderek daha popüler hale geliyordu. Bu onun keşfetmek isteyeceği bir alan mı?

"Evet, çok isterim!" diyor. “Çünkü şimdi gerçekten Fortnite'ı seviyorum - 2018'de Londra'daki Maleficent devam filmini çekerken Fortnite oynamaya başladım, çünkü sıramı beklerken çok zamanım vardı ve kızlarımla oynuyordum. Şimdi kızlarımla daha okula gitmeden önce oynuyorum - biz buna 'Sabah Kırk' diyoruz, onları uyandırıp 30 veya 45 dakika oynuyoruz. Bir müzisyen olarak Miyavi'nin yaptığı müziğin bu oyunlarla uyumlu olduğunu hissediyorum. "Need for Speed" bile - [karım] Melody eskiden oyundaydı! O, 10 yılı aşkın bir süre önce [EA’da] Need for Speed’deki karakterlerden biriydi. Yani Need for Speed, Fortnite, Miyavi’nin müziğinin gerçekten bu yüksek enerjili kavramlarla gerçekten işe yaradığına inanıyoruz. Ama ben her zaman çok fazla oynamamaya çalışıyorum! ”

Ancak, Fortnite oyun içi konserlerindeki gerçek deneyime gelince, Miyavi iyileştirme için yer olduğunu düşünüyor. Travis Scott’ın son etkinliği için "Bu kesinlikle bir reklam kadar harikaydı" diyor.

Oldukça havalı, ama bu performans için ne kadar performans gösterdiğini bilmiyorum. Programlanmış gibi görünüyor, değil mi? Harika bir yaratılıştı. Ama benim için gerçek ve sanal dünyalar arasındaki kimya değildi. İnsanların yaptığı müzikle yüzde 90 sanaldı. Bu yüzden o sanal dünyada kendimi gerçek hissetmedim. Elbette harika ve gerçekten saygı duyuyorum ama yine de sanal dünyadaki insanlarla daha yakın temas [olabileceğini] düşünüyorum. "

Miyavi, küresel durumun, kendisi de dahil olmak üzere her şey düzeldikten sonra bile insanları yeni şekillerde yaşamaya ve çalışmaya sevk edeceğine inanıyor.

“Bu atmosferi hissetmek gerçekten çok önemli. Ama aynı zamanda dünya ne olursa olsun farklı olacak. Normale dönsek bile yaşam tarzımızın farklı olacağını ve yaratma şeklimizin farklı olacağını düşünüyorum. Çünkü artık ne yapabileceğimizi biliyoruz. Bu durum bizi biraz ileri itti. Bir yol bulmalıydık - önemli olan nedir? Temel değer nedir? Yaptığımız müziğin anlamı bile. ”

" Bu hayatta edindiğim beceri bu fiziksel bedenle gitar çalmak, bu yüzden sanal teknolojilerle karıştırmanın bir yolunu bulmak istiyorum. Gelecek nesle köprü olarak bu benim sorumluluğum. "

.